niedziela, 22 listopada 2015

Reaktywacja z gromką samokrytyką

Chwilę mnie na blogu nie było. 

Przyznaję - zostawiłam Was na pastwę zdezaktualizowanych, spłowiałych i zwietrzałych przepisów. Zostawiłam Was zapewne całkowicie bezradnych, co też macie w kuchni upichcić i zastanawiających się czy w ogóle jest sens dalej żyć. ;-) Posypuję głowę popiołem i kornie proszę o wybaczenie. Wiem, że nic nie usprawiedliwia mojego postępowania.  Na swoją obronę mogę jedynie powiedzieć, że dopadł mnie potężny kryzys blogerski, który spowodował, że palce nie śmigały po klawiaturze, a wyrzuty sumienia wychylały się z każdego kąta i jęczały jak dusze potępione.

Jako zadośćuczynienie, postanowiłam odświeżyć szatę graficzną bloga i co nieco udoskonalić jego praktyczność. Mimo, że się bardzo starałam, aby blog był przyjazny w użytkowaniu, na pewno nie obyło się bez jakiś wpadek. Dlatego proszę Was Moi Drodzy Czytelnicy, abyście nie wahali się służyć mi radą lub komentarzem, zarówno w kwestii samego layoutu jak i zawartości merytorycznej.
Zachęcam również do komentowania i zadawania pytań. Na wszystko chętnie odpowiem, jak to na nauczyciela przystało. ;-)

A na osłodę przydługiego wpisu, małe co nieco.

Śpiewająco w kuchni
Ciasto marchewkowe z orzechami laskowymi

Ciasto marchewkowe z orzechami

Składniki:
100 g masła
175 g cukru pudru
225 g marchwi utartej na drobnych oczkach
225 g mąki
3 jajka
proszek do pieczenia
łyżeczka gałki muszkatołowej
łyżeczka drobno posiekanego imbiru
75 g orzechów laskowych
6 łyżek mleka
1/2 łyżeczki soli

Podłużną formę smarujemy masłem, piekarnik nagrzewamy do 180°C. Orzechy siekamy na niezbyt małe kawałki. W misce mieszamy mąkę, proszek do pieczenia, gałkę muszkatołową, imbir i sól.
W drugiej misce ucieramy masło z cukrem i jajkami. Dodajemy marchew i mąkę z przyprawami. Dokładnie mieszamy.
Wlewamy do formy i pieczemy 45 minut. Pozostawiamy w formie do ostygnięcia po czym kroimy w kwadraty i wykładamy na talerz.

Smacznego!

 

 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz